Egészséges halat a családok asztalára!

 

Szülőként minden téren felelősek vagyunk a gyermekünkért. Fontos, hogy már pici koruktól kezdve olyan változatos, tápanyagokban gazdag étrendet állítsunk össze számukra, melyet aztán kamaszkorukban, majd fiatal felnőttként is könnyedén követhetnek majd. A halakban lévő fontos tápanyagok és jótékony Omega-3 zsírsavak elengedhetetlenek gyermekünk szervezetének és kognitív készségeinek fejlődéséhez, így érdemes minél hamarabb megszerettetni velük a halas ételeket.

Igen ám, de nem mindegy, milyen halat fogyasztunk, és azt hogyan készítjük el a számukra! Sajnos Magyarországon még nincs meg annyira a kultúrája a rendszeres halfogyasztásnak – itthon főleg a balatoni halak dominálnak, azok is inkább a nyári hónapokban. Pedig az igazán egészséges, fehérjében és Omega-3 zsírsavakban gazdag halfélék a tengerből érkeznek hozzánk, gyakran konzerv formájában. Ilyenkor is ott van viszont a higany és egyéb szennyezőanyagok kérdése… Na meg persze az, hogy a válogatós lurkók étrendjébe hogyan csempésszük be azokat a halakat, amikre egyébként csak egy igazán őszinte ‘fúúúj!‘ lenne a reakció? Ezen az oldalon igyekeztünk összegyűjteni a legfontosabb információkat, cikkeket és recepteket, mindezt elismert dietetikus szakértőnk, Nyikos Ráhel jó tanácsaival kiegészítve.

Milyen halat adjunk a családnak? Néhány ötlet:

Halas receptek, amiket még a válogatós gyerekek is imádni fognak!

A halak rengeteg fontos, más forrásból nehezen vagy egyáltalán nem biztosítható tápanyagot tartalmaznak, melyek elengedhetetlenek a fejlődő szervezet számára. Épp ezért érdemes minél hamarabb, már pici gyerekkorban megszerettetni a lurkókkal a halat. Fontos, hogy alacsony higanytartalmú, megbízható forrásból származó halat adjunk nekik, és azokat változatosan készítsük el. Érdemes különféle receptekkel kísérletezni, ugyanis sokszor a hal látványa taszító a kicsiknek. Próbálkozzunk a már jól bevált, kedvenc ételeikkel: tegyünk például halat pizzába, fasírtba, vagy egy ízletes halkrémet a szendvicsükbe. Íme 4 recept, amit még a válogatós gyerkőcök is imádni fognak!

Jó minőségű halételekkel töltenéd fel a kamrát?

A gyerekekkel is érdemes időben megismertetni a halételeket, hiszen a szülői minta lesz számukra meghatározó a későbbiekben is! Az Omega 3 zsírsavakban, D-vitaminban és teljes értékű fehérjében gazdag, könnyen emészthető tengeri halak hozzájárulnak egészséges fejlődésükhöz. A szigorúan szálkamentes, minőségi olívaolajban eltett tonhalfilé a tökéletes kiindulópont – finom, visszafogott íze miatt ugyanis nagyon könnyű megszeretni!

A CSALÁDI csomag neked való. . .

  • Ha fontos számodra, hogy mindig finom, egészséges és tápláló vacsora legyen a családi asztalon, de hétköznap nem mindig van időd hosszasan főzőcskézni.
  • Ha úgy érzed, soha nem tudsz elég tonhalat vásárolni, mert titokzatos módon mindig eltűnik a polcról! Természetesen otthon mindenki tagadja, hogy köze lenne a dologhoz.
  • Vagy ha a családod többi tagja egyelőre nem rajong annyira a halért – itt az ideje megszerettetni velük!
Akció!
12% kedvezmény!

Kövess minket Facebookon és Instagramon!

A legújabb hírekről, akciókról, nyereményjátékokról Facebookon értesülhetsz leghamarabb! Kattints a “Megjelenítés elsőként” opcióra, és ne felejtsd el bekapcsolni az értesítéseket!

Kövess minket Facebookon!

Látogasd meg Blogunkat!

Cikkek, tippek, és más érdekességek.

Tovább a Cikkekhez
szardíniapástétom recept - egyszerűbb mint hinnéd

Szeretnél valami finomat főzni?

Érdemes böngészni folyamatosan bővülő receptkatalógusunkat, hogy naprakész maradjon legújabb ötleteinkkel.

Tovább a Receptekhez