Összesen 3 találat

A lazacfilé jellemzően rózsaszín, de színe a vöröstől a narancs árnyalataiig is terjedhet. Konzervekhez elsősorban rózsaszín húsú lazacot használnak. A lazacfajták mérete is változó: a királylazac a legnagyobb, a vörös lazac pedig a legkisebb.

Akárcsak a legtöbb hal és kagyló, a lazac is bővelkedik tápanyagokban. Kiváló forrása a minőségi fehérjéknek, vitaminoknak és ásványi anyagoknak (beleértve a káliumot, szelént és a B12-vitamint), de az Omega-3 zsírsavtartalma is figyelemre méltó.

A lazac kétségtelenül a legtáplálóbb ételek közé tartozik, számos betegség rizikóját csökkentheti. Ízletes, sokoldalúan elkészíthető, és manapság széles körben elérhető halfajta.

Néhány indok, amiért érdemes lazacot fogyasztani

1. Omega-3 zsírsavakban gazdag. A legtöbb zsírtól eltérően az Omega-3 zsírsavak “esszenciálisak”, vagyis az étkezés során kell bevinnünk őket, mivel a szervezetünk nem képes azt önmagától előállítani. Bár hivatalosan nincs ajánlott napi beviteli érték Omega-3 zsírsavakból, a legtöbb egészségügyi szervezet naponta 250-500 mg-ot javasol egészséges felnőttek számára. Az Omega 3 zsírsavak hatékonynak bizonyultak a gyulladás- és vérnyomáscsökkentésben is.

2. A lazacfilé kiváló fehérjeforrás: a szervezetünknek pedig nagy szüksége van a fehérjére, ami segít megőrizni a csontok és az izomzat egészségét is. 100 gramm lazacban 22-25 gramm teljes értékű fehérje van!

 

3. 100 gramm lazacfilé biztosítja az ajánlott napi káliumbevitelünk 11-18%-át, amely segít a vérnyomásunk szabályozásában.

4. 100 gramm lazac fedezi a napi ajánlott szelénmennyiség 59-67%-át. Ez az ásványi anyag igen fontosnak bizonyult a csontok egészségének megőrzésében, a pajzsmirigy megfelelő működésének kialakításában, sőt a rák kockázatának csökkentésében is.

5. Tartalmazza az asztaxantin nevű antioxidánst. Ez az antioxidáns, amellett, hogy a lazac vörös színét is adja, csökkenti a szívbetegségek kockázatát azáltal, hogy csökkenti az LDL (rossz) koleszterin szintjét a vérben, és emeli a HDL (jó koleszterin) értékét.