1–9 / 24 találat

Miért érdemes szardíniát fogyasztani? Meg fogsz lepődni, de ennek a halnak az omega-3 zsírsav tartalma az egyik legmagasabb a világon. De emellett rengeteg más fontos ásványi anyagot és vitamint is tartalmaz a szardínia húsa. Ha most még nem is vagy annyira oda a szardíniáért, tuti megváltozik a véleményed, mire ennek a cikknek a végére érsz: a szardíniának ugyanis elképesztően sok pozitív, egészségmegőrző hatása van. A szardínia azért is emelkedik ki a halak közül, mert a fogyasztásából származó előnyöket úgy élvezheted, hogy nem kell aggódnod a higanytartalom miatt, apró méretének hála ugyanis ez szinte minimális. A szardíniát rengeteg recepthez felhasználhatod, és ez egyszerűbb, mint hinnéd – sok szardíniakonzerv ma már nem tartalmaz szálkát, bőrt, gerincet sem, így azonnal fogyasztható.

Az alábbiakban 85 g friss szardínia átlagos tápértékét láthatod (zárójelben pedig a felnőttek számára ajánlott napi bevitel százalékát)

  • B12 vitamin (338%)
  • szelén (87%)
  • omega-3 zsírsav (61%)
  • D-vitamin (44%)
  • kalcium (35%)
  • B3 Vitamin (30%)
  • jód (24%)