1–9 / 23 találat

A tonhal kalóriaszegény étel, magas proteintartalma miatt fogyókúrázók és sportolók kedvelt fogása. Omega 3 zsírsavakban rendkívül gazdag, fogyasztása nagyban hozzájárul a szív és érrendszeri megbetegedések megelőzéséhez. A tonhalkonzerv kiváló minden recepthez, az előételektől a salátákig.

A tonhal kiváló forrása a szelénnek, a B3 vitaminnak (niacin), valamint a B12 és B6 vitaminnak, illetve a fehérjének. Magas foszfortartalma mellett B1 vitaminban (thiaminban), B2 vitaminban (riboflavinban), D vitaminban, és olyan ásványi anyagokban is gazdag, mint például a kálium, a jód vagy a magnézium. Mindezeken felül a tonhal omega-3 zsírsavakat is tartalmaz.

A kutatók nemrégiben megállapították, hogy a szelén egy része selenoneine formájában van jelen a tonhalban, ami különösen értékes, hiszen antioxidánsként működik. A szelénnek ez a formája fontos szerepet játszik a hal egészségének megőrzésében, hiszen antioxidáns tulajdonságai miatt védi a hal vörösvérsejtjeit a károsodástól. Érdekes módon képes a halak testében felgyülemlett higanyvegyületek megkötésére is, így csökkentheti a higanyhoz kapcsolódó problémák kockázatát. Mivel nagyjából 2-3 mg selenoneine van kb. 100 gramm tonhalban, ez az értékes antioxidáns a mi szervezetünkbe is beépülhet fogyasztás során. Azonban ahhoz, hogy ezt biztosan megállapíthassák, további kutatások szükségesek.