Miért fog az ember halkonzervek forgalmazásába?
Tele vannak a boltok, a választék, ha nem is kimerítően széles, de azért szegényesnek sem mondható. Az éjféli halhisztéria előtt néhány nappal Veszprémben ülök, a cég bemutatótermében, hogy mindezt kiderítsem. Semmi feltűnés, minden letisztult, mondhatni ingerszegény, az ember óhatatlanul a konzerveket nézi, amik a cég nevével ellentétben nem csak tonhalat jelentenek, hanem makrélát, szardíniát, pástétomot, sok mást, és ami a lényeg: Európa legjobb márkáit.
A történet nagyon régen, még gyerekkoromban kezdődött – mondja a társtulajdonos, Kiss Katalin, amikor először Olaszországban jártam a szüleimmel. Magyarországon nem lehetett Fantát kapni, meg sok minden mást sem. Szerencsés voltam, megkóstolhattam néhány dolgot és onnantól bekattant a dolog: azt kerestem, én is tudnék-e úgy étkezni, mint az olaszok. Aztán később – felnőttként – ehhez az jött, hogy jó volna egy olyan étkezési kultúrát meghonosítani itthon, mint ami ott van. Megint később már nem csak a mediterrán szokásokra gondoltam, illetve gondoltunk a férjemmel, hanem a nagybetűs halkultúrára, ami ugye távoli földrészekre, így például Skandináviára, Japánra is érvényes.