Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy halat fogyasztani bizony kifejezetten egészséges. Összegyűjtöttünk most 4 tényt, ami ezt alátámasztja.

1. Magas a fontos tápanyagtartalma

A hal sok olyan tápanyaggal van tele, amelyből a legtöbb emberből hiányzik.

Ez magában foglalja a kiváló minőségű fehérjét, a jódot, valamint a különféle vitaminokat és ásványi anyagokat.

A zsíros fajokat néha a legegészségesebbnek tartják. Ennek oka, hogy a zsíros halak, köztük a lazac, a pisztráng, a szardínia, a tonhal és a makréla magasabb zsírtartalmú tápanyagokban gazdagok.

A zsíros halak az omega-3 zsírsavakkal is büszkélkedhetnek, amelyek kulcsfontosságúak a test és az agy optimális működéséhez, és szorosan kapcsolódnak számos betegség kockázatának csökkentéséhez.

2. Fokozhatja az agy egészségét
Az agyműködése gyakran csökken az öregedéssel.

Míg az enyhe mentális hanyatlás normális, léteznek olyan súlyos neurodegeneratív betegségek is, mint az Alzheimer-kór.

Számos megfigyelési tanulmány azt mutatja, hogy a több halat fogyasztók lelki hanyatlása lassabb.

A tanulmányok azt is feltárják, hogy azoknak az embereknek, akik hetente halat esznek, több szürkeállomány – az agyad legfontosabb funkcionális szövete – van az agy azon részeiben, amelyek szabályozzák az érzelmeket és a memóriát.

3. Segíthet a depresszió megelőzésében és kezelésében
A depresszió gyakori mentális állapot.

Rossz hangulat, szomorúság, csökkent energia és az élet és tevékenységek iránti érdeklődés elvesztése jellemzi.

Bár közel sem tárgyalják annyira, mint a szívbetegségeket vagy az elhízást, a depresszió jelenleg a világ egyik legnagyobb egészségügyi problémája.

Tanulmányok kimutatták, hogy azok az emberek, akik rendszeresen esznek halat, sokkal kevésbé esnek depresszióba.

Számos kontrollált vizsgálat azt is feltárja, hogy az omega-3 zsírsavak küzdhetnek a depresszió ellen, és jelentősen növelhetik az antidepresszáns gyógyszerek hatékonyságát.

A hal és az omega-3 zsírsavak más mentális állapotokat is segíthetnek, például a bipoláris rendellenességet.

4. Jó D-vitamin-forrás

A D-vitamin úgy működik, mint egy szteroid hormon a szervezetben – és az Egyesült Államok lakosságának óriási, 41,6% -aránya hiányt szenved belőle.

A hal és a haltermékek a legjobb étrendi D-vitamin-források közé tartoznak. A zsíros halak, például a lazac és a hering tartalmazzák a legnagyobb mennyiséget 

Egyetlen 4 uncia (113 gramm) főtt lazac adag kb. 100% -a ajánlottnak