1–9 / 14 találat

A makrélakonzervek ízletes alternatívát kínálnak a konzerv szardínia, tonhal vagy lazac helyett. A magasabb zsírtartalmú halak közé tartozik, egészséges, többszörösen telítetlen zsírsavakban igen gazdag, így rendszeres fogyasztása segíthet megőrizni szívünk egészségét. Mindössze 85 g csaknem 1,1 g Omega-3 zsírsavat tartalmaz! A tonhalhoz hasonlóan a makréla is fontos fehérje- és B-vitamin forrás: nagy mértékben tartalmaz például B12 vitamint. Már 85 g képes fedezni a napi ajánlott B12-vitaminbevitel 200%-át! Ezen felül rengeteg szelént, és egyéb fontos ásványi anyagot tartalmaz, melyek gátolják a szabad gyökök kialakulását a szervezetünkben.

 

A makréla igen gazdag vitaminokban, többszörösen telítetlen zsírsavakban és ásványi anyagokban is. Omega-3 és Omega-6 zsírsavakat is tartalmaz, valamint A, B6, B12, C, D, E és K-vitaminokat is. Kalcium-, vas-, magnézium-, kálium- és szeléntartalma is magas. Számos, egészségünkre gyakorolt pozitív hatással bír.

Hozzájárul a sejtek egészségének megőrzéséhez
A makrélában található Q10 koenzim javítja a sejtek egészségét, anyagcseréjét, csökkentheti egyes daganatos megbetegedések kockázatát. A makrélában található B12-vitamin és szelén szintén hasznosnak bizonyult a rákos megbetegedések kezelésében.

Immunerősítés
A makréla fogyasztása erősítheti az immunrendszert is, javítja az ellenállóképességet egyes betegségekkel szemben. Az Omega-3 zsírsavak bizonyítottan gyulladáscsökkentő hatással bírnak, segítenek az arthritis kezelésében is, csökkentik a szívbetegségek kockázatát.